Een vroege paashaas taart

donderdag 1 maart 2012

Ik weet het..... Pasen duurt nog even! Maar met deze geweldige vorm die ik van mijn moeder mocht gebruiken (hij ligt al eeuwen in de kast geloof ik), heb ik een ontzettend leuke paashaas taart gemaakt.


Het gebruiken van zo'n 3D bakvorm was voor mij nieuw, je kunt aan mijn biscuit ook wel zien dat k de vorm de volgende keer iets minder vol moet doen met mix en ook iets beter moet invetten nog.... Helaas kun je hiermee geen trucjes met bakpapier doen (die leg ik wel aan de onderkant van de vorm voor mijn ronde taarten)
Eigenlijk had ik de extra rug (omdat er teveel mix in de bakvorm zat) er af willen snijden, maar op de een of andere manier ben ik dit vergeten. Misschien omdat ik zo onder de indruk was van het in 1x lukken? (Who knows!).


Het vullen heb ik gedaan met slagroom, omdat het een vrij spontane actie/taart was heb ik geen luxe vullingen gemaakt hiervoor. En toch was dit ook hartstikke lekker, ondanks de simpele vulling.
Een haas is natuurlijk bruin, dus heb ik ook mijn fondant naar een caramel bruine kleur gekleurd, met mijn Wilton brown foodcolor.

Ook met het ivoorpareltje als oog, vond ik hem nog niet af. Maar wat was het een klus om de fondant mooi strak en glad te krijgen over de vormen van de haas. Toch ben ik zelf erg tevreden,zo strak lukt het me bij een ronde taart nog niet! Wel een mooi excuus om taarten te maken zonder bijzondere reden..... Namelijk om te blijven oefenen............

Om het af te maken heb ik een groene strik om de nek van de paashaas gedaan en met vloeibare zwarte kleurstof heb ik de snorharen getekend, voor een speels effect.

This entry was posted on donderdag 1 maart 2012 and is filed under ,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 reacties op “Een vroege paashaas taart”

  1. Hallo Helen
    Leuk die paas haas die hebt gebakken ,ik heb de zelfd vorm,maar heelaas geen recept
    Zou ik dat van je kunnen krijgen aub
    bvbhartelijk dank ,
    m.vanrijsbergen@ziggo.nl
    Je zou me erg blij maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Zelf gebruik ik een bakmix voor moskovisch gebak. Maar je zou ieder recept kunnen gebruiken wat je hebt voor cake of taart.
    Wat ik prettig vind aan moskovisch gebak is dat het licht en luchtig is en daardoor niet zo zwaar valt samen met een vulling.

    BeantwoordenVerwijderen

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.