Hot chocolate snowmen

woensdag 28 november 2012

Pinterest is een begrip wat steeds vaker binnen mijn blog terug komt, ook hier zag ik de 'hot chocolate snowman'. Weliswaar in een iets andere vorm, maar soms moet je het doen met wat je hebt!
De sneeuwmannen zijn een leuk kado in de winter, het bestaat uit cacao en mini marshmallows. In de kleine olvarit potjes die ik heb gebruikt, gaat genoeg voor 2 grote en 3 gemiddelde koppen chocomelk.
Wat heb je nodig:
- Een even aantal kleine olvarit potjes
- Lint (of stof)
- Verf (zwart en oranje)
- Lijmpistool
- Spijkers in 2 diktes (voor het gezicht en de knopen)
- Kwast

Om te vullen:
- Mini marshmallows
- Cacao poeder

Vul de schone en droge potjes met de cacao en marshmallows, schroef de deksels weer dicht en lijm het potje met de marshmallows bovenop het potje cacao met het lijmpistool.
Schilder daarna met zwarte verf (ik heb acrylverf gebruikt, waardoor ik 3 lagen moest verven) het bovenste deksel zwart. Dit is het hoedje van de sneeuwman.

Met het lint maak je een sjaal, lijm dit vast om het zichtbare gedeelte van de deksel, die het potje van de cacao afsluit. Gebruik je in plaats van lint smalle reepjes stof? Dan kun je dit waarschijnlijk beter knopen. Wanneer dit droog is stempel je met de spijkers het gezichtje en de knopen van de sneeuwman. Als laatst verf je de 'wortel' als neus met de oranje verf.

This entry was posted on woensdag 28 november 2012 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.