Apfelstrudel

zondag 13 november 2011

Wat is het ontzettend lang geleden, dat ik even rustig de tijd genomen heb om weer eens de keuken in te duiken voor wat leuks! Sinds een aantal weken is er een nieuwe tv zender, 24kitchen, waar ik toch regelmatig even naar kijk. Meester chefs, gewone koks en andere food programma's, i love it!
Zo zenden zij het programma Rudolphs Bakery uit, met meester chef en patissier Rudolph van Veen. Daarin bakt hij zowel hartige als zoete dingen. Erg leuk om te zien en om na te maken! Alle recepten zijn namelijk op de website per chef terug te vinden. Ik kan dan ook niet wachten tot ik een aantal van deze recepten kan proberen!

Wat ook erg leuk is, zijn de verstips en quick tips van chef Bianca Janssen. In een van haar afleveringen, kwam er een apfelstrudel voorbij van filodeeg met appel en ontbijtkoek! Heerlijk als dessert of zo bij de koffie. Een erg leuk en simpel receptje, het was dan ook in een handomdraai klaar!

Het pakje filodeeg in de vriezer, wat we zomaar eens in huis gehaald hadden, zou dan toch eens gebruikt worden! En het was meteen een mooie gelegenheid om mijn siliconenbakmat eens te testen! (Bij de Action voor maar 1,99! En dat terwijl alle chefs roepen dat die matten zo ontzettend duur zijn)


Het enige wat ons thuis een beetje tegenhield, was de combinatie van ontbijtkoek en appel uit de oven. Maar uiteindelijk was dat het zeker waard! Al het vocht van de appel was door de ontbijtkoek blokjes opgenomen en de zachte blokjes gaven een extra kruidige smaak aan de apfelstrudel!

Uiteindelijk bestrooid met een beetje poedersuiker en een lekkere kop mokka koffie, hebben we heerlijk gesmuld van de apfelstrudel! Met als eindconclusie, dat ik hem zeker nog eens ga maken!

This entry was posted on zondag 13 november 2011 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.