Caramel brownies

donderdag 5 april 2012

Soms heb je van die dagen, waarop je even iets moet doen om je aandacht af te leiden. Op zulke momenten vind ik het heerlijk om iets te bakken, of om met fondant te gaan boetseren. Nu had mijn zusje ook wel zin om iets te bakken, we hebben daarom samen een recept gezocht voor caramel brownies!

Toen we de ingrediƫntenlijst helemaal omgerekend hadden naar grammen, vonden we de eenheden wel erg groot voor onze bakpan. Wij hebben daarom dit recept door de helft gedaan en houden het recept ook op deze manier aan.
Als ik hier op terug kijk, zou ik aan het recept meer cacao toevoegen, dit heb ik voor onderstaand recept dus al aangepast. De brownie is dan nog iets donkerder en smaakt ook nog iets meer naar chocolade.

Omdat dit een vrij spontane bakactie was, hadden we dus geen caramel/fudge in huis. Gelukkig vond mijn zusje het geen probleem om even snel naar de winkel te gaan hiervoor, terwijl ik de rest van de ingrediƫnten bij elkaar ging zoeken en afwegen.
Het heerlijke aan een brownie beslag, vind ik dat je het simpel door elkaar kunt roeren en er eigenlijk geen mixer aan te pas komt. Het is dus in een handomdraai klaar.
De fudge (in ons geval) vonden we erg groot, we hebben deze daarom in kleine blokjes gesneden zodat het goed verdeeld werd.
Hoe maak je de brownies:
-170 gram boter
-300 gram suiker
-3 eieren
-1 tl vanille extract
-0,5 tl bakpoeder
- 135 gram bloem
- 90 gram cacaopoeder
- Ongeveer 30 kleine stukjes caramel (bijv. Lonka)

Hoe maak je het:
1. Smelt de boter in een pannetje maar laat het niet bruin worden. Haal het daarna van het vuur en doe dit in je mengkom.
2. Roer de suiker er door, daarna de eieren en vanille en roer tot een glad mengsel.
3. Voeg de bloem, bakpoeder en cacaopoeder toe tot een glad beslag.
4. Vet de bakpan in en leg er een stukje bakpapier in, op die manier krijg je de brownie makkelijker uit de vorm.
5. Doe het browniebeslag in de bakpan en verdeel de caramel blokjes.
6. Zet de bakpan in een voorverwarme oven op 165 graden. Bak de brownie in 55 minuten gaar.
7. Laat de brownie afkoelen en haal hem daarna uit de pan en laat hem volledig afkoelen voor je hem in stukjes gaat snijden.

This entry was posted on donderdag 5 april 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.