Cakepops met hazelnoot krokant

vrijdag 5 oktober 2012

In dit artikel had ik al verteld dat ik de trotse eigenaar van een cakepop machine ben! Naast de walnoot-koffie taart voor mijn moeders verjaardag, wilde ze ook graag trakteren op cakepops. Als het even kon wat verschillende soorten, o.a. met hazelnoot krokant! Wat een zoektocht om wat van dit spul te vinden zeg... Uiteindelijk zijn mijn zusje en haar vriend voor mij naar de groothandel geweest, een uitstapje die ik absoluut zelf nog eens met ze ga maken! Tip voor de hazelnootkrokant: bestel bij de snackbar een ijsje om mee te nemen met 'nootjes dip' en vraag of de nootjes apart mee mogen.
 
De cakeballetjes heb ik gemaakt met de fijne cakemix van Koopmans. Geen bijzonder receptje hiervoor dus! De eerste lading cake balletjes die ik heb gemaakt, waren met een receptje wat ik op internet vond. Dit recept deed mijn moeder denken aan 'mellow cakes', dus hier zal ook nog wel eens een post over komen.

De cakeballetjes hebben een caketextuur, waardoor vullen niet noodzakelijk is (zoals bij biscuit taarten wel moet!). Toch ga ik binnenkort eens proberen om een klein beetje vulling te spuiten, om te testen hoe dit smaakt.
De stokjes in deze cakepops zijn houtenroerstokjes van de Wibra, ze verkopen deze per 100 voor slechts 1 euro geloof ik. Omdat de stokjes vrij lang zijn, heb ik ze door de helft geknipt. Kijk dan wel even goed of de stokjes mooi glad zijn. Op houtsplinters in een cakepop zit niemand te wachten. 
De foto's zijn niet zo heel denderend, ze zijn namelijk gemaakt met minimaal licht. Ik vind het heerlijk om lekker in mijn eentje met een muziekje op te bakken, versieren e.d. Tegen de tijd dat ik begon met het versieren van de cakepops was het al half 11, maaaar... wel heerlijk rustig!!

This entry was posted on vrijdag 5 oktober 2012 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

1 reactie op “Cakepops met hazelnoot krokant”

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.