Plooien taart

dinsdag 6 november 2012

Al heel lang zie ik verschillende taarten langs komen, op internet, tijdschriften noem het maar op. Zo ook de plooien taart. Gedachten als 'ah dat lukt me vast niet' hebben bij het zien van deze taart dan ook vaak mijn keuze om deze taart niet te maken beïnvloed. Op mijn pinterest heb ik een how-to gepind, die ik als voorbeeld heb gebruikt. Gebruik voor het bezoeken van de originele website wel even google translate!


De taart is een moskovisch biscuit gebakken in een 18cm springvorm. Tenminste, op de springvorm die ik onlangs bij de lidl kocht staat 18cm. Ik twijfel zelf of het aantal cm wel klopt, mijn taart is namelijk nog nooit zo hoog geweest!
Om de samenkomende plooien aan de bovenkant te verbergen, heb ik een roos gemaakt met mijn rozenmal en een plungercutter gebruikt voor het uitsteken van de rozenblaadjes.
De taart heb ik gevuld met caramel botercrème en een laagje slagroom met aardbeien. Een heerlijke combinatie. In de wintertijd kun je prima ingevroren fruit gebruiken in taarten. Na wat leeswerk op internet kwam ik erachter dat je het fruit het best bevroren in een laagje vulling kan stoppen. Het fruit kan dan langzaam op temperatuur komen, zonder dat het biscuit kleffig en nat wordt.

De botercrème heb ik gemaakt met een mix voor botercrème. Dit was een eerste keer voor mij, al weet ik niet of ik dit vaker ga gebruiken. De textuur was wat lastiger om mee te werken en de smaak zonder de caramel smaakstof vond ik niet erg lekker. De smaak van mijn botercrème recept was toch echt iets lekkerder.
De taart heb ik gemaakt ter ere van de vernieuwde website van mijn zusje, zij heeft mijn mooie logo's (zowel het huidige logo als de vorige) gemaakt. Wil je meer van haar werk zien? Kijk dan op www.lisannespaan.nl

This entry was posted on dinsdag 6 november 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.