Vrolijk kerstfeest!

zondag 23 december 2012

In mijn blog over de Rudolph the rednose reindeer koekjes zei ik al dat ik nog veel meer kerstkoekjes gebakken had! Om het wat simpel te houden, heb ik gekozen voor twee (+ bruin voor de rudolph koekjes) kleuren icing. Namelijk wit en rood.

Koekjes die ik heb gebakken:
- Rudolph the rednose reindeer
- Kerstmutsen en kerstsokken
- Witte sneeuwvlokken
- Cadeautjes met strikjes
- Kerst ornamenten

Eerst heb ik alle koekjes gebakken en de royal icing gemixt. De rode al een dag voor ik ging versieren, zodat de rode kleurstof wat dieper in kon trekken.
Bij het versieren ben ik ook met de grootste vlakken begonnen. Hier heb ik Wilton tip nummer 3 voor gebruikt. Nadat ik dit zo'n 4 a 5 uur heb laten drogen, ben ik met wit de overige stukken gaan invullen.

De details zoals de strikken en de ornament versieringen heb ik na een nacht drogen pas aangebracht met Wilton tip nummer 2. Wachten is erg belangrijk bij het versieren van koekjes met royal icing. In de tussentijd kon ik dan ook verder met het afronden van mijn afstudeeronderzoek wat ik deze week gelukkig kon afronden!

This entry was posted on zondag 23 december 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.