Kersttaart 2011

vrijdag 30 december 2011

Iets aan de late kant, maar toch wil ik mijn kersttaart laten zien! Met allerlei nieuwe dingetjes die net op tijd (lees, een uur voor ik aan het decoreren toe was) binnen kwamen, kon ik mijn lol niet op!
Via internet heb ik snowflake plungers besteld, uitsteekvormpjes die ook relief geven aan je uitsteeksel. Deze zijn dus in de vorm van snowflakes, sneeuwvlokken.
Ook heb ik via meerdere blogs die ik lees, veel gelezen over dust poeders. Dit is een eetbaar kleurpoeder, waarmee je bijvoorbeeld wat extra glans aan je fondant kunt toevoegen. Iets wat ik onwijs graag wilde proberen!

In mijn vorige post, over de schuimtorentjes liet ik al weten dat we een nieuwe keukenrobot hebben... Mag ik jullie voorstellen??


Dit is dus Rudy! Mijn nieuwe liefde, terwijl het biscuit klopt voor de taart. Hij maakt lawaai als een vliegtuig wat opstijgt, maar mn biscuit was nog nooit zo luchtig!

Over de vulling van deze taart heb ik lang nagedacht, de vorige keer viel de mokka slagroom goed in de smaak, maar op de een of andere manier werd de slagroom niet zoals ik bedoelde en met wat extra aangevette slagroom erdoor werd het wat cremerig.. Maar alsnog, heerlijk!
En als eerste laag, aangevette slagroom (slagroom met mascarpone erdoor) met partjes mandarijn, voor het frisse. Een heerlijke combinatie, al zeg ik het zelf!

Na de kerstman van vorig jaar, heb ik dit jaar gekozen voor een kerstboom met daaromheen sneeuwvlokken, die ik met wat zilver en parel witte dust, gedust heb. Het is een techniek die ik me nog iets meer eigen moet maken, maar in het echt zag je het super mooi zitten!
De kerstboom is versierd met zilverparels voor de classy kerstboom look.

This entry was posted on vrijdag 30 december 2011 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.