Zomers: Frisse aardappelsalade

zaterdag 28 juli 2012

Weer een salade! Ik denk dat er deze zomer nog wel een aantal salades voorbij komen, ik merk aan mijn bezoekersaantal dat er veel mensen op mijn blog komen, vanwege de salade recepten.
Bij dit recept hoort ook een klein verhaaltje... Tijdens een uitje met mijn werk, hebben we met zijn allen heerlijk gevaren op een boot. Mijn collega's verzorgden de hapjes en drankjes en er kwam tijdens het eten ook een heerlijke salade voorbij. Een frisse (maar gepimpte) aardappelsalade!

Nu heb ik helaas niet het oorspronkelijke recept wat zij heeft gebruikt, maar ik ben wel zelf aan het uitproberen geweest. De belangrijkste ingrediënten die ik kon proeven in haar salade, zijn ook verwerkt in de mijne. Ik denk dan ook dat het een prima salade is om naar eigen smaak te gaan pimpen! De basis is namelijk kant en klare aardappelsalade!


Wat heb je nodig:
- 1 bak aardappelsalade
- 2 lente uitjes in ringen
- 2 tomaten in kleine blokjes, eventueel de zaadlijsten verwijderen maar dit mag er ook bij
- 100 gram salami of cervelaat worst die je in blokjes snijdt (dus geen broodbeleg plakjes!)
- Een kwart komkommer in kleine blokjes
- Zout en peper naar smaak

Een simpelere bereiding van een salade kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Wanneer je alle ingrediënten hebt gesneden, doe je de aardappelsalade in een mooie schaal en voeg je hier alle ingrediënten bij. De salade door elkaar mengen en afmaken met wat zout en peper naar smaak.

This entry was posted on zaterdag 28 juli 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.