Test: Chocolade cupcakes Action

vrijdag 14 september 2012

Ik ben een liefhebber van zelf bakken, kant en klare cupcakes zal ik dus nooit kopen. Het bakken vind ik een leuke bezigheid, het versieren is en blijft het leukst! Naast recepten vanaf het begin maken, vind ik het ook geen probleem om op zijn tijd eens lekker makkelijk te doen. Een bakmix gebruiken is bij mij dus geen zonde!

Eerder heb ik al eens de Lidl cupcakes getest, hier waren wij absoluut geen fan van! Bij de Action zag ik een hele poos terug ook cupcake mixen staan, die zij nog steeds verkopen. Omdat de chocolade cupcakes er erg lekker uit zagen op de verpakking, heb ik deze meegenomen om te testen.

Het mixen was een simpel klusje, het enige wat je zelf moest toevoegen was zachte boter, wat melk en drie eieren. De overige ingrediĆ«nten zitten namelijk al in de mix zelf.
De toef was onwijs makkelijk, de slagroom licht opkloppen en dan verder kloppen met het zakje topping mix. Wat hierdoor wel lastig werd, was het bepalen tot hoever de slagroom opgeklopt moest worden. Dit mag toch echt wel het maximale zijn! Anders houdt de toef namelijk zijn vorm niet.

De toeven op deze cupcakes heb ik gespoten met mijn Wilton 2D spuitmondje. Helaas beginnen mijn spuitzakken op te raken, dus ben ik druk op zoek naar een alternatief. Op ebay zag ik al wat leuke aanbiedingen voorbij komen. Die maar eens proberen dus!
Zijn het geen mooie cupcakes geworden? Ik ben erg tevreden over deze mix, ze smaakten heerlijk en waren totaal niet klef (in tegenstelling tot de Lidl cupcakes). De papiertjes waren mooi stevig en zagen er na het bakken nog mooi uit. Zelfs met een chocolade cupcake in een wit papiertje! En dat alles voor een paar euro!

Enige minpuntje, er was wel erg veel topping voor 12 cupcakes! Maar dit kan prima als chocolade slagroom bij een neutraal toetje, lijkt me.

This entry was posted on vrijdag 14 september 2012 and is filed under ,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.