It's a girl!

zondag 24 februari 2013

De afgelopen week was ik erg druk met het herschrijven van mijn afstudeeronderzoek. De vraag of ik mini cupcakes wilde bakken voor de (net gister geboren) geboren Fleur was dan ook een welkome afwisseling!

Mijn tante (de 'nieuwe' oma) gaf me de volledige vrijheid om te doen wat ik wilde. Als het maar wel met roze was. Niet heel gek natuurlijk, met een pasgeboren meisje!

In mijn hoofd had ik al tig ideeën, maar op zaterdag aan het eind van de middag met als deadline de volgende avond, werd het al vrij snel iets simpels. Een vanille mini cupcake met een toef van swiss merengue botercrème met een frambozen smaakje en wat roze kleurstof. Afgemaakt met wat sprinkels en een vlindertje van fondant met de naam van het pasgeboren meisje, geschreven met een foodstift.

Wanneer je op fondant wil gaan schrijven moet je er wel voor zorgen dat het goed de tijd heeft gehad om te kunnen drogen. Zelf heb ik dit een avond en nacht laten drogen, voor ik de volgende ochtend op alle 80 (extra is altijd handig, er braken er een aantal tijdens het schrijven) de naam Fleur geschreven. Jeetje, das geen grap uiteindelijk. Ik merkte aan mezelf dat ik goed ging twijfelen na ongeveer de helft of ik het wel goed schreef, geen letters omdraaide of dat het wel leesbaar was welke naam ik schreef.
Het werden maar liefst 60 mini cupcakes. Niet zo heel veel werk zou je verwachten, aangezien ze zo klein zijn. Maar juist dit vraagt wat meer aandacht voor de netheid. Nu had ik nog één mini cupcake doos liggen en moest ik zelf wat inventief aan de knutsel om het toch netjes te kunnen vervoeren. Uit een grote taartdoos heb ik een soort raster gesneden van stroken waar zo'n 7 mini cupcakes naast elkaar konden staan. Het is niet de ultieme oplossing, maar voor nood toch erg handig! Ook de mini cupcakebewaardoos van de Xenos is niet ideaal voor cupcakes met een toef... Toch maar even wat extra cupcake doosjes inslaan!

De cupcakes vielen erg goed in de smaak! Uiteindelijk heb ik naast bovenstaande 60, ook voor de trotse ouders van Fleur nog zo'n 165 cupcakes mogen maken en wilde de trotse oma er ook nog wel 30 extra om te trakteren!

This entry was posted on zondag 24 februari 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.