Caramel cupcakes

zaterdag 13 april 2013

Belofte maakt schuld, daarom ook deze heerlijke caramel cupcakes! Na flink wat tegenslagen met mijn afstudeeronderzoek, riep ik in mijn nieuwe tutorgroep heel blij... 'Als ik het allemaal gehaald heb, dan trakteer ik jullie op cupcakes!'. Gelukkig liep het halen deze keer voorspoedig, waardoor ik ook snel mijn gemaakte belofte wilde inlossen.

Over de smaak was ik nog flink aan het twijfelen. Bij de budgetbakker (Belgisch) heb ik een aantal kant en klare vullingen van FO gekocht. Hier zat ook een cappuccino smaak bij, die ik graag wilde proberen! Ze hebben een super service, leuke acties en een lage verzendprijs. Zeker de moeite om eens te snuffelen of er iets voor je bij zit! Na een whatsapp berichtje over de smaak kwam ik uit op caramel.

De cupcakepapiertjes zijn van House of Marie. Het zijn stevige papiertjes die geweldig hun kleur behouden tijdens het bakken. Ook zagen de onderkantjes er netjes uit! Ik denk dat ik dit merk toch wat vaker zal aanschaffen.

Op de vanille cupcakes zit een toef van Swiss merengue botercrème (jaja, ik kan toch echt niet meer zonder dit recept!) met daarover wat kant en klare caramelsaus. Al kun je die natuurlijk prima zelf maken met suiker en een paar druppels water. Het is wel een geklieder, maar de cupcakes vielen goed in de smaak!
De toefjes zijn gemaakt zonder spuitmondje, hier heb ik gewoon de coupler voor gepakt. Ik ben nog altijd op zoek naar een Wilton 1A of 2A spuitmondje, maar deze kan ik nergens meer vinden! Mochten jullie toevallig weten waar ik dit zou kunnen vinden, hoor ik het graag!

This entry was posted on zaterdag 13 april 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

1 reactie op “Caramel cupcakes”

  1. Zier er weer heerlijk uit Helen!

    Ik las dat je nog opzoek bent naar de Wilton 1A en 2A, deze zijn inderdaad uit de verkoop, maar wij hebben natuurlijk niet stil gezeten en hebben een prachtige vervanging gevonden voor de 1A!

    http://www.cupcakesenmuffins.nl/product/spuitmondjes-2-materialen/patisse-spuitmondje-rond-rvs-15-mm/

    Lieve groetjes

    Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.