Aardbeien granita

vrijdag 26 juli 2013

In al mijn nieuwsgierigheid wie er voor de FoodblogSwap van juli iets van mijn blog zou maken, heb ik eens rondgesnuffeld op de blog van Sandra van leuke recepten. Op de voorpagina stonden aardbeien granita's. Ik kende het (nog) niet, maar het zag er zo heerlijk en fris uit.

Met het warme weer en de granita's in mijn achterhoofd bedachten we hier thuis dat iets kouds wel lekker zou zijn. Al snel dacht ik weer aan de aardbeien granita's, snel te maken en ijskoud. Het perfecte weer dus voor deze snelle en verfrissende granita's!

Wat heb je nodig:
- 200 gram diepvriesfruit naar keuze (ik had nog aardbeien liggen)
- 200 gram ijsblokjes
- 2 eetlepels poedersuiker
- 3 eetlepels water

Onze luxe koel/vriescombinatie is met dit weer een uitkomst. Naast ijsblokjes en koud water, heeft de combi ook een 'crushed ice' functie. Ideaal voor dit soort recepten, aangezien mijn mixer grote ijsblokken niet zo heel prettig vind. Ik raad je dan ook aan om een mixer/blender met een sterk vermogen te gebruiken. Mocht je dit nu niet hebben of het niet helemaal vertrouwen, verzamel dan je woede en breek de grote blokjes in kleine stukjes ijs met een deegroller of pan. Je mixer heeft het op die manier een stuk makkelijker.

Voeg alle ingrediƫnten toe in de blender en blenden maar. Je wil fijne stukjes ijs en fijne stukjes aardbei, dus roer tussen het blenden door om te kijken of er nog grote stukken zijn. Geen grote stukken meer? Serveren dan maar met een vers stukje fruit.
De granita is net een heerlijk fris aardbeienwaterijsje, maar dan met een vollere smaak van echte aardbeien. De poedersuiker brengt wat zoets, maar dit zou je ook door een zoetstof kunnen vervangen als stevia. Afgemaakt met een vers stukje fruit is het een heerlijk toetje, maar ook een lekker fris tussendoortje op een warme dag. Dit recept ga ik zeker vaker maken wanneer het zo warm is, op zoek naar veel diepvriesfruit dus!

This entry was posted on vrijdag 26 juli 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.