Oranje mini cupcakes

maandag 30 april 2012

Eigenlijk was ik het niet van plan, om cupcakes te bakken voor Koninginnedag... Maar speciaal het werk van mijn moeder (ze werkt met ouderen) heb ik toch besloten om mini cupcakes te bakken.
Een hele tijd gelegen heb ik bij Dille Kamille een paar zakjes mini papiertjes meegenomen en hier zaten ook oranje in. Een mooie gelegenheid om die te gebruiken en te kijken hoe zij hun kleur houden!

Zoals je op de foto ziet, zijn de papiertjes mooi oranje en ik ga deze papiertjes van Dille Kamille dan ook absoluut nog een keer gebruiken! Ik heb ze hier ook nog in een rood/roze tint, groen en blauw liggen.
Net als vorig jaar, heb ik de toefjes simpel gehouden, door slagroom oranje te kleuren. Het enige verschil tussen toen en nu is dat ik in het bezit ben van mooie spuitmondjes, waardoor de toefjes er iets netter uit zien

Voor de cupcakes heb ik een gewone cakemeel gebruikt, deze stond nog in de kast en bevalt altijd goed. Ik heb 200gram meel gebruikt en kreeg daardoor maar liefst 48 mini cupcakes.

Sinds ik verschillende soorten spuitmondjes heb, vind ik het leuk om te kijken wat ik er allemaal mee kan. Zo ook onderstaande roosjes, ik moet ze nog iets netter leren spuiten, maar het staat erg chique! Bij een mini cupcake hoort een klein open ster spuitmondje. Het spuitmondje Wilton #21 is hiervoor ideaal!

De toefjes zijn vrij standaard en versierd met gouden en zilveren mini balletjes, om ze een feestelijke look te geven. Dit zijn uiteindelijk ook de cupcakes geworden die ik mijn moeder heb meegegeven naar haar werk.


Het hele internet heb ik afgezocht naar een goede manier van het vervoeren van mini cupcakes. Uiteindelijk kwam ik de gouden tip tegen! Namelijk het gebruiken van een eierdoos. Nu haal ik meestal eieren bij de C1000 en zag ik dat zij ook een plastic verpakking hebben met 15 eieren. Deze heb ik meegenomen en daar de cupcakes in verpakt. Officieel zou je ze in de onderkant moeten stoppen, omdat je ze dan makkelijker uit de verpakking kunt halen.
Nu was ik vrij eigenwijs, omdat ik een deksel wilde. Ik heb ze daarom in de gaatjes gestoken, waar normaal de eieren in zitten. Volgens mijn moeder was het prima te doen, maar dit had misschien te maken met het feit dat de cupcakes uit de koelkast kwamen (i.v.m. de slagroom!)


Uiteindelijk kreeg ik zaterdag nog wat leuke dingetjes met de post, die ik besteld heb met de gewonnen waardebon (de paascupcake wedstrijd).
O.a. Sugarflair Rejuvenator Spirit om met kleurpoeders te kunnen schilderen. Nu had ik zelf al een sneeuw wit en zilveren poeder, dus ook een gouden mocht niet ontbreken voor mijn gevoel, dus heb ik deze ook besteld.

Na wat oefenen (het is ook lang niet allemaal het zelfde!) kwam er onderstaand resultaat uit. Gouden kroontjes op een rondje oranje fondant. Het zoeken naar het juiste formaat rondje was nog even een klus, tot ik het Parisienne-boortje (waar je meloenbolletjes mee maakt) uit de la haalde. Tot ik een ander formaat ronde uitsteker tegenkom, ga ik deze dus gebruiken. Zo gek staat het niet toch?
De Parisienne-boor is een multifunctioneel item, ik gebruik hem namelijk ook om de mini cupcakes te vullen. Ik spray het boortje dan wel in met bakspray zodat het beslag goed loslaat.

This entry was posted on maandag 30 april 2012 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.